Un studiu publicat în Jurnalul Internațional de Tehnologie Educațională în Învățământul Superior trage un semnal de alarmă: studenții se bazează tot mai mult pe ChatGPT, un instrument generativ de inteligență artificială, pentru a face față volumului mare de muncă și constrângerilor de timp.
Deși ChatGPT poate fi un instrument util, dependența de el poate avea consecințe negative:
•
Amânare (procrastinare): Studenții tind să amâne sarcinile, așteptând ca ChatGPT să le rezolve rapid.
•
Scăderea capacității de memorare: Utilizarea excesivă a ChatGPT poate duce la o diminuare a capacității de a reține informații.
•
Scăderea performanței academice: Dependența de ChatGPT poate afecta negativ abilitățile de gândire critică și analitică, esențiale pentru succesul academic.
Concluzie:
Utilizarea ChatGPT în educație are un potențial enorm, dar este important să se ia în considerare și riscurile asociate. Este esențial ca studenții să fie instruiți să utilizeze acest instrument în mod responsabil, ca o completare a învățării tradiționale, nu ca un substitut.
Pentru a afla mai multe:
ChatGPT legat de scăderea performanței academice și scăderea memoriei în noul studiu
„
Este dăunător sau util? Examinând cauzele și consecințele utilizării de inteligenței artificiale generative în rândul studenților”, autori: Muhammad Abbas, Farooq Ahmed Jam și Tariq Iqbal Khan.
⇦ Înapoi la News & Letters